Wednesday, October 8, 2008

.: salam aidilfitri :.

By azryn akmal | 9:30 PM | 0 Sweeties | Filed :
masa cepat betul berjalan..rasa mcm baru je nak start puasa, tup2 dah pun masuk seminggu lebih beraya, hehe..raya thn ni bg aku biasa2 aje, istimewa pun sbb kali ni turn aku plak beraya dulu, walaupun xdelah beraya sakan tapi dptlah aku jengah sedara-mara rapat & kwn2 sekolah yg dah bertahun x jumpa. kalau nak diikutkan, memang x habis berjalan pun sbb cuti kali ni x cukup panjang, 6 hari raya dah nak start keje balik, nasib2..
sepanjang nak beraya ni, dptlah jugak aku spend sikit duit raya utk anak2 sedara aku, mmg awal2 lagi aku list kan apa yg patut aku beli @ tak sbb ikut pengalaman aku, byk benda membazir yg aku ter’beli’ last raya, bila dah x habis rasa rugi plak. cth mcm kuih raya, teringat aku zaman2 belaja ukm dulu, skali aku balik, siap ngan mcm2 kuih aku borong sudahnya sendiri yg habiskan, hehe..la nie, aku belajar dr kesilapan, membazir ni kan amalan syaitan, tul tak?!
baju raya? kali ni hubby aku pilih warna kelabu, so aku ikut je la. masa nak cari dulu punyelah pyh dia nak pilih kaler, aku plak jenis belasah jer, no hal punye apa kaler pun asalkan jgn warna kuning sudah..memandangkan laki bini kenalah pakai sedondon, aku pun pilihlah jugak kaler kelabu, sebat je lar, xde pun yg mahal, yg semeter belas2 jer, jadik la..
la ni, ble dah balik semula ke shah alam, mcm biasa la balik, p balik keje. nak beraya pun xde masa, harap la kalau2 ada yg sudi nak mai umah aku, tp kena bgtau dulu sbb skang ni aku tgh jalankan perintah berkabung (utk umah aku je lar :)), start kul 7pm sampaila esoknye, mmg gate + pintu selamat aku tutup, lampu depan pun slamat aku off, hehe..jahatnye sbb nak elakkan bebudak taman aku tu dtg, tak larat satu geng kadang2 lebih 10 org, diaorg tu bukan dtg nak beraya pun, sah2 la nak duit raya, tp disebabkan aku pun xde budget besar, so harap maap la nak bg masuk, hehe..so sesape nk dtg (yg dewasa laa) kenalah inform aku lu, leh la aku standby nak buka pintu, hehe..
apapun, raya dtg & pergi, hidup kita tetap perlu diteruskan. maaf la kalu ade terkasar bahasa, tersilap kata, halalkan makan & minum & selamat hari raya aidilfitri 2008 utk sume..:)

No comments:

Post a Comment