Monday, May 22, 2006

BoSan n PetAni

By azryn akmal | 12:19 AM | 0 Sweeties | Filed :
eloo..bertemu kita kembali di arena persuratan blog, hehe..2 hari cuti, sekejap sgt rasanya..minggu ni aku x blk kg pun, baiknyer anak mak sorg nie, ehekss!! x tau la nape tp sbb mengenangkan aku dah mls nak drive+poket hampir kosong, so duduk umah jelar aku weekend yg lepas. btw, minggu depan ni aku plan nak mintak cuti la, ade personal matter sket..dlm pala, plan tu nak blk sabtu ptg (ikut plan cjah) tp nampaknya aku kena blk awal sbb urusan peribadi ni la..nak wat cane, terpaksalah aku bgtau cjah, mcmana caranya dia nak ikut aku g umah ogy nnti..silap hb, makcik tu xnak ikut terus..tp xpe, aku kena tanya dia dulu..
so far, minggu ni bermula dgn ‘kureng’ best..x tau la nape tp tahap motivasi diri aku rendah. semangat nak mulakan kerja tu mcm malasss je. ada org guna2kan aku ker, ahakss!!manalah tau kan, kot2 aku terpijak, terlangkah pape ker, xke haru kena sumpah ngan sesape..mintak dijauhkan tuhan hendaknyerr..
bosan? mmg aku bosan..aku ngaku yg aku ni jenis cepat bosan. tp tgk ape keje yg aku kena buat la, mcm skang ni, ada pasang surutnya. jap o.k, jap lg k.o. kdg2 tu, aku jdk hilang tumpuan pd kije aku. tp x selalu cuma aku rasa, aku silap amik course masa blaja lu..chemical engineer? x penah masuk senarai cita2 aku pun, tp qada’ qadar tuhan, dia buka pintu rezeki aku sbg seorg engineer, alhamdullilah..tp cita2 aku sebenar ialah nak jdk arkitek. aku suka melukis pelan, cukup suka sampai masa spm lu, siap ngan member aku punyer pun aku bantai lukis, minat punyer pasal..punyela minat tp ntah nape, masuk je matriks, aku jdk blur. asal boleh je masuk U aku blasah amik cos engineering. tp siapalah kita nak menentukan rezeki dan itu semua..
so, skang ni aku ada azam baru..nak wat azam x semestinya tgu awal tahun jer, bulan may pun ok jer kalau ndak :P kalau korg nak tau, aku nak sgt jdk petani moden, hehe..bela kambing, ayam, ikan dlm kolam, tanam sayur etc..minat tgh menggunung nie, kalaula ada mana2 jutawan yg x tau nak wat ape ngan duit yg menimbun tu, n tgh baca blog aku ni (ade ke?!), hulurkan lah bantuan, ringankan bebanan..cess, mcm bersamamu la plak. kot2 ada org leh support aku wat bisnes kambing gurun ni, alangkah bahagianya aku, hehe..
cter psl petani ni, aku bukanlah expert bab pertanian pun, tp aku suka wat keje yg bukan 9-5, keje yg 100% bergantung kpd tahap kerajinan dan usaha kita sendiri. utk makluman, aku nie bukan la org yg ambitious, pun bukan sekadar cukup mkn tp aku jenis yg tgh2..senang bukan, susah sgt pun bukan, sederhana gitu. tp bila aku mampu buat semua tu, wallahualam, Allah yg memberi rezeki, n menentukan segala2nya; ye tak!? 
okla, aku kena jdk receptionist jap la..so kena standby kat depan..see u guys tomollow..hehe…
p/s:) smlm x mandi pun, cuma aku sorg je g main kat gigi air, hancuss plan, ms linn la tdo sokmo..kuikui..jgn mare ek lin?!

No comments:

Post a Comment