Wednesday, May 17, 2006

Internet Biz

By azryn akmal | 12:32 AM | 0 Sweeties | Filed :
Agak2 pernah tak korang dengar nama Irfan Khairi? siapa dia nie? setakat yg aku tahu, si Irfan Khairi ni adalah jutawan internet yg baru 25 thn (sebaya akulah..). mcamana dia boleh kaya? jawapannya ialah internet bisuness. zaman serba canggih ni, mcm2 kita boleh lakukan untuk menjana pendapatan kita walaupun di hujung jari.

Kenape tb2 aku bukak cter pasal ni? sbbnya aku br je berkenalan dgn salah seorg pelopor internet business (IB) ni. bukan suku-sakat si Irfan tp si Z ni lain, malah si Z dah ada buku sendiri; bagaimana nak memulakan langkah dlm perniagaan alam siber. kalau nak diikutkan, byk jugakla laman web yg pernah aku surf berkaitan dgn IB , mcm2 cara yg diaorg buat utk dptkan wang poket melalui internet. tp sumenya punye satu persamaan iaitu kenalah bermodal. x kiralah samada kita kena beli buku dia atau modal sket utk mulakan sesuatu perniagaan tu. dr cter Z, dia kata dah hampir setahun dia berhenti keje n duduk umah tgu duit masuk, dlm sehari dia boleh dpt RM500 - 600. kalau sebulan?? just imagine..aku pun donlod la sample buku dia dr laman web, so far aku x tau samada nak buat mende ni @ tak, biasanya aku ni berkobar2 (bak kata vince/yasin) awal2 jer, pastu, ilang..tp insyaallah, aku ingat nak try jugak la, ble ade masa2 lapang…

One more thing, dlm thn ni ramai rupanya kwn2 aku yg nak mendirikan rumahtangga, lelaki n perempuan. dlm yahoogroup masing2 dok bz display kad jemputan masing2, alhamdullillah..aku pun x lama lg nie, harap2 ramailah yg sudi dtg ke majlis aku nnti. btw, congrats to shah, zahir, ogy jkees, syierah n zuraida (tak tau tul ke tak), juga pada yg dah slamat/bakal bergelar mama/papa ame, intan, eima, n jay, bg mereka2 yg masih dialam bulan madu tu, ruwaida, asmak, maul; semoga bahagia hingga ke akhir hayat. bg sape2 yg dlm perancangan tu, moga dipermudahkan urusan kita nnti..wassalam..

No comments:

Post a Comment